Bedrijfscultuur

We kunnen hier natuurlijk onze bedrijfscultuur uitgebreid beschrijven, maar wie kan daar beter uitspraken over doen dan onze eigen medewerkers? Lees hieronder de ervaringen van enkele van onze collega’s.

Kay Arne - Senior Datacenter Engineer

“In 2009 startte ik bij Unica Schutte ICT als Operationeel Beheerder. Sinds november 2014 bekleed ik de functie van Senior Datacenter engineer. Waarom ik de switch heb gemaakt? Het was tijd voor iets anders. Voor mij was het de vraag of ik een nieuwe rol in de techniek wilde, of dat mijn functie juist meer naar de ‘softere’ kant van de techniek zou verschuiven. Dat eerste is beter voor me weggelegd, techniek vind ik leuk. Doordat ik binnen Unica Schutte ICT naar het datacenter team kon, zet ik voor mezelf de volgende stap op het gebied van techniek.”

Tom - Operationeel Beheerder

Ik werk sinds 2000 bij Unica Schutte ICT. Ik ben begonnen als helpdesk medewerker, maar heb al diverse nieuwe mogelijkheden aangepakt, waardoor ik nu in de functie van Operationeel beheerder werk. Daarbij bedien ik zowel onsite als datacenter klanten. Bij Unica Schutte ICT ben je echt een persoon, ondanks de groei van de organisatie. Binnen Managed Services werken we in teams, je doet het werk met z’n allen. Ondanks dat het bedrijf een groei doormaakt, ken je iedere collega bij naam. Je kunt meewerken en écht je steentje bijdragen. Ideeën en initiatieven worden altijd besproken, je kunt je eigen draai overal aan geven. Dat is iets dat mij aanspreekt. De sfeer is top!”

Han - Controller

“Ik ben al sinds 1982 verbonden aan Unica Schutte ICT en haar voorgangers. Ik houd me bezig met de financiën. Ik controleer de financiële stromen binnen het bedrijf en rapporteer daarover aan de directie. Maandelijks stel ik een rapportage op waaruit blijkt hoe we het die maand financieel hebben gedaan. Je zou het misschien niet gelijk denken, maar om mijn werk te kunnen uitvoeren heb ik veel contact met mijn collega’s. Mijn werk voer ik met plezier uit, mijn leuke collega’s dragen ook zeker bij aan het plezier op de werkvloer. Ze houden wel van een lolletje op z’n tijd!”

Bas - Accountmanager

“Ik ben in 2001 begonnen als verkoop buitendienst. Dat ik hier na al die jaren nog steeds met veel plezier werk, komt doordat deze innovatieve organisatie zich continu aanpast aan de markt en zich doorontwikkeld. Daarmee verandert mijn functie ook continu. Ik ben doorgegroeid naar de functie van accountmanager. Ontwikkeling van ‘de mensen’, het personeel, is erg belangrijk. Er is volop mogelijkheid voor (bij)scholing en ook de persoonlijke ontwikkeling krijgt de nodige aandacht.Het team van Unica Schutte ICT bestaat uit enthousiaste collega’s. Geen werkdag is hetzelfde, dat maakt het werk afwisselend en uitdagend. Een tevreden klant is daarbij voor mij het grootste compliment.”

Yvonne - HRM adviseur

"In juni 2006 ben ik gaan werken voor Unica Schutte ICT. Als directiesecretaresse vond ik al snel mijn weg in de organisatie. De huiselijkheid en gemoedelijkheid van het bedrijf schept een goede band tussen collega’s en dat maakt samenwerken erg leuk en gemakkelijk. De dynamiek is ongekend, geen dag verloopt zoals je het gepland hebt, dat maakt het werken bij Unica Schutte ICT voor mij des te leuker. Naast de ondersteuning van het management en directie, is mijn functie in de loop der jaren uitgebreid met diverse werkzaamheden op gebied van HRM. Ik ben hierdoor steeds meer uitgegroeid tot een echte duizendpoot en mag mijzelf inmiddels HRM Adviseur noemen binnen een organisatie die continu in ontwikkeling is. Ik ben nog lang niet uitgekeken op deze mooie en groeiende organisatie.”