Telecom

Telecom

Als geïntegreerd onderdeel van onze ICT-oplossingen, biedt Unica Schutte ICT een eigen telecomportfolio waarin vaste en mobiele telefonie, het beheer van mobiele IT, netwerkverbindingen en wifi-oplossingen zijn opgenomen. Telecom is immers een onmisbaar onderdeel van uw ICT-omgeving, want alleen met de juiste netwerkverbindingen en een geïntegreerd communicatieplatform zorgt u immers voor de meest effectieve zakelijke communicatie.

Unica Schutte ICT zorgt ervoor dat uw organisatie perfect verbonden is, zowel met de buitenwereld als tussen vestigingen onderling. De juiste mix van spraak, data, chat en video resulteert in de ultieme combinatie voor optimale bedrijfscommunicatie. Met de juiste LAN- en WAN-verbindingen komt plaats- en tijdonafhankelijk werken daarmee voor elke organisatie binnen handbereik.

Het telecomportfolio van Unica Schutte ICT omvat onder meer volledige communicatieplatformen, waarin callcenter toepassingen, hosted VoIP, videoconferencing en vast-mobiel integratie kunnen worden opgenomen. Ook advies over dataverbindingen, wifi-netwerken en het beheer en onderhoud van mobiele IT oplossingen als Enterprise Mobility Management (EMM) en Mobile Device Management (MDM) maken integraal onderdeel uit van het portfolio.

Communicatieplatform

Met een modern communicatieplatform realiseert u een betere bereikbaarheid en een positieve interactie met uw relaties, maar verhoogt u ook de werknemerstevredenheid doordat men altijd en overal toegang heeft tot de functionaliteiten. Met ons communicatieplatform bieden wij verschillende oplossingen, variërend van fysieke centrales tot virtueel benaderbare servers in uw eigen ICT-omgeving of gefaciliteerd vanuit een datacenter uit de cloud. Afhankelijk van uw wensen kunt u zelf investeren in een platform en deze binnen de door u gewenste periode afschrijven, maar wij bieden ook oplossingen waarbij u betaalt per maand. Wanneer u het communicatieplatform als dienst bij ons afneemt, wordt het onderhoud en beheer door onze medewerkers uitgevoerd.

Met het communicatieplatform van Unica Schutte ICT kunt u meerdere vestigingen met elkaar verbinden, waardoor u maar één telefooncentrale nodig heeft. Het systeem is gemakkelijk uit te breiden en eenvoudig aan te passen aan veranderende zakelijke behoeften. De flexibele oplossing biedt werknemers de gereedschappen om alle zakelijke communicatie af te handelen via een apparaat naar keuze (DECT-toestel, computer, laptop, smartphone of tablet), waarbij u als werkgever kiest voor een verbinding naar keuze (IP, digitaal, analoog, SIP of draadloos). Onze specialisten brengen de huidige situatie in kaart, en verwerken uw wensen en eisen tot een communicatieoplossing die specifiek voor uw organisatie wordt ingericht.

Callcenter oplossing

Unica Schutte ICT biedt u een multimediaal callcenter platform, waarbij telefonie (voice), chat, e-mail, fax, video en social media met elkaar geïntegreerd worden. Zo heeft u al uw klantcommunicatie in één overzicht. Daarnaast zijn er uitgebreide monitoring- en rapportagefuncties aan het platform gekoppeld. Denk hierbij aan het meten van KPI’s doordat men exact kan inzien hoe lang de gemiddelde wachttijd van een telefoongesprek is, wat de reactietijden op e-mails zijn, hoeveel telefoontjes er binnen komen en hoe lang een chatgesprek duurt. Steeds vaker is de bereikbaarheid van een organisatie een concurrentiemiddel, dus stuurinformatie over deze prestaties wordt steeds belangrijker.

Met het callcenter platform van Unica Schutte ICT kunt u ook skill-based routing toepassen. Hierbij krijgt iedere callcenter medewerker bepaalde skills (vaardigheden / kennisniveaus) toebedeeld binnen het callcenter platform. Het platform zorgt daarmee dat een klant direct bij de juiste medewerker uitkomt. Stel: de klant belt over onderwerp C naar uw algemene klantenservice. Het telefoontje wordt direct naar de medewerker gerouteerd die onderwerp C in zijn skillset heeft, zonder dat de klant het verhaal twee keer moet vertellen. Is de desbetreffende medewerker op dat moment afwezig? Dan zorgt de afwezigheids-herkenning ervoor dat het telefoontje direct doorgestuurd wordt naar een andere medewerker, die tevens onderwerp C in het skillset heeft.

Mobiele telefonie

Unica Schutte ICT levert zowel mobiele telefonie- als mobiele IT oplossingen. Wij leveren maatwerk en stellen voor u de juiste combinatie samen van mobiele telefoontoestellen, simkaarten, belbundels en internetbundels. Wij kunnen daarbij gebruiker specifieke oplossingen samenstellen, maar leveren ook groepsbundels. Daarbij kunt u een afdeling of zelfs uw gehele organisatie opnemen in één bundel.

Doordat wij samenwerken met gerenommeerde zakelijk mobiele aanbieders, kunnen wij u altijd voor een gunstige prijs mobiele abonnementen aanbieden. U heeft met onze mobiele telefonieoplossing geen omkijken meer naar uw mobiele telefonie.

Mobiele IT beheer

Er is nog steeds een toenemend gebruik van smartphones op de werkvloer. Doordat medewerkers via hun smartphone inloggen op uw bedrijfsnetwerk, dient u de veiligheid van bedrijfsgegevens te garanderen. Bedrijfskritische informatie moet immers niet op straat komen te liggen. Unica Schutte ICT kan u voorzien van Mobile Device Management (MDM), Mobile Application Management (MAM) en Enterprise Mobility Management (EMM) oplossingen, waarmee u controle houdt op het gebruik van de smartphones en applicaties. U kunt met deze oplossingen de IT-infrastructuur voor mobiele devices inrichten, waarbij u betaalt op basis van gebruik.

Met Mobile Device Management heeft u voor de beveiliging van de devices vrijwel dezelfde mogelijkheden als voor de interne infrastructuur, zoals data-encryptie en toegangsbeheer. U kunt een eigen App Store inrichten, zodat uw bedrijfseigen en publieke applicaties eenvoudig worden verspreid naar één of meerdere gebruikers(groepen). Met uw eigen Content Store kunt u productpresentaties, prijslijsten en nieuwsitems direct en veilig aan de juiste medewerkers aanbieden en ondersteunt u de volledige mobiele werkplek.

Via een centraal self-service portal kunnen uw beheermedewerkers de beveiliging en het beheer van mobiele devices gemakkelijk regelen. Vanuit dit online portal installeert, beheert en beveiligt u alle smartphones en tablets, onafhankelijk van type toestel, netwerk of besturingssysteem. Zo houden de gebruikers hun vrijheid en zijn ze onderweg productiever, maar zorgt u wel voor een centrale configuratie en beveiliging van de devices. In één oogopslag heeft u een overzicht van de status van alle smartphones en tablets, die u direct kunt blokkeren bij diefstal of verlies. Bovendien houdt u met mobiele IT beheer de kosten onder controle en voorkomt u misbruik van bedrijfsdata. Indien gewenst kan Unica Schutte ICT uw mobiele IT ook volledig in beheer nemen.

Vast-mobiel integratie

Vast-mobiel integratie maakt tevens onderdeel uit van de telecomdienstverlening van Unica Schutte ICT. Met  onze vast-mobiel integratie oplossing (twinning) hoeft u geen mobiel nummer meer af te geven, maar bent u via het zakelijke vaste telefoonnummer ook mobiel te bereiken. Medewerkers krijgen hiermee de functionaliteiten van hun vaste toestel op hun mobiele telefoon, waardoor medewerkers zelf hun optimale bereikbaarheid kunnen regelen. U kunt doorverbinden, bellen met uw collega’s via verkorte telefoonnummers, conference calls starten en gesprekken opnemen en terugluisteren. U beschikt ook nog eens over dezelfde telefoonlijst als op uw vaste toestel. Wanneer uw vaste toestel overgaat op uw mobiel, hoort u een andere ringtone dan wanneer men u op uw mobiele nummer belt. Hierdoor blijft herkenning en onderscheid mogelijk.

Videoconferencing

Vergaderen met collega’s of overleggen met partners en klanten in binnen- en buitenland, zonder te hoeven reizen? Met de videoconferencing oplossing van Unica Schutte ICT kunt u iedereen – zowel binnen als buiten uw organisatie – laten deelnemen aan de videoconferentie op basis van virtuele vergaderruimtes, waardoor vergaderen altijd en overal mogelijk wordt. De traditionele telefoongesprekken kunnen gemakkelijk geüpgraded worden door video in te zetten, waardoor dezelfde interactiemogelijkheden ontstaan als bij een reguliere vergadering. Met de intelligente videoconferentie oplossing van Unica Schutte ICT beleeft u een conferentie via een beveiligde verbinding met optimale beeld- en geluidskwaliteit, doordat het systeem aan de hand van de netwerkcapaciteit zelf de beste resolutie bepaalt.

De videoconferencing oplossing  is inzetbaar voor zowel de midmarket als grootzakelijke organisaties. Het systeem is te installeren op mobiele devices, zodat u ook thuis en onderweg kunt deelnemen aan de conferentie. Bent u tijdens de videoconferentie niet beschikbaar, of wilt u de conferentie live online delen? Geen probleem! Streamen en opnemen is zeer gemakkelijk. De videoconferenties zijn via Microsoft Outlook te plannen, door de uitgebreide integratiemogelijkheden met uw ICT- en communicatieplatform.

Indien u interesse heeft in een demonstratie van ons videoplatform, bent u van harte welkom op één van onze kantoren. Wij verwijzen u graag door naar de productpagina over onze video-oplossing Avaya Scopia. Hier kunt u zich voor een demo inschrijven.

Wifi-oplossingen

Het aantal devices op de werkvloer dat gebruik maakt van uw wifi-netwerk neemt toe. Bent u toe aan een upgrade van uw wifi-netwerk, om aan de behoefte van uw medewerkers en gasten te kunnen blijven voldoen? Unica Schutte ICT kan u daarbij helpen. Wij verzorgen het gehele traject van intake tot implementatie en beheer. Bij het kiezen en installeren van een dekkend wifi-netwerk komen namelijk meer factoren kijken dan menigeen denkt. Ieder netwerk heeft zijn eigen specificaties. U moet diverse beleidskeuzes maken op het gebied van de functionele behoefte, het aantal gebruikers, de manier van beveiliging, de manier van gebruik en de eisen aan het beheer van het netwerk. Onze specialisten kunnen u helpen met het maken van deze beslissingen. Zij doen samen met u een intake en komen bij u op locatie om een projectering uit te voeren, zodat de exacte dekking van het nieuwe netwerk gemeten kan worden. Hierdoor wordt voorafgaand aan de daadwerkelijke installatie de foutmarge tot een minimum beperkt.

Verbindingen

Het realiseren van verbindingen tussen locaties, de optimalisatie van uw netwerk en de internetontsluiting vormen een integraal onderdeel van de dienstverlening van Unica Schutte ICT. Wij helpen u in de selectie en de aanleg van de juiste verbindingen, zodat uw ICT-infrastructuur optimaal is ingericht voor uw communicatiebehoeftes. Wij kunnen verbindingen leveren voor meerdere doeleinden. Denk hierbij aan de verbinding met de buitenwereld (internet), vestigingen aan elkaar koppelen, etc. Vandaag de dag gaan er verschillende processen over deze verbindingslijnen, zoals wifi, scan- en printverkeer, video en voice. De aansluitingen vanuit uw locatie worden gerealiseerd op basis van de reeds beschikbare verbindingen, waarbij gekeken wordt of een aansluiting technisch en financieel schaalbaar is. Voorafgaand wordt een postcodecheck gedaan om te verifiëren welke verbindingen leverbaar zijn en welke provider het meest gunstige aanbod heeft. Daarbij vergelijken wij vele providers, omdat wij onafhankelijk zijn. Hiermee kunnen onze specialisten op basis van de leverbare technieken en het daarbij behorende kostenplaatje doorgaans een aantrekkelijk voorstel maken.